Weekend 2, Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Margo Jansen - WaarBenJij.nu Weekend 2, Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Margo Jansen - WaarBenJij.nu

Weekend 2, Kandy

Door: Margo Jansen

Blijf op de hoogte en volg Margo

30 November 2015 | Sri Lanka, Kandy

Zaterdag heeel vroeg zijn Lenneke en ik vertrokken naar Colombo station. Daar zijn we op de trein naar Kandy gestapt.
De treinreis zou ongeveer 4,5u duren. Gelukkig hadden we zitplaatsen anders werd het een lange rit.
We zaten bij het raam en hadden het mooiste uitzicht dat je maar voor kunt stellen.
Ik kreeg er een lion king gevoel van. Je keek uit over een vallei en je ging met de trein door de bergen en door de natuur en het was zo ontzettend mooi.
Toen de conducteur onze kaartjes kwam checken bleek dat we niet goed zaten. Schijnbaar hadden we 3e klasse kaartjes terwijl we aan het loket 2e klasse kaartjes besteld hadden.. ja wisten wij veel. We kregen dus een soort van bekeuring/bijbetaling.. oeps haha. Na 200 rupees te hebben bijbetaald konden we rustig blijven zitten.

Toen, na 2,5u waren we er plotseling al. T was dat Lenneke op t bordje 'Kandy' zag staan anders waren we gewoon blijven zitten omdat we dachten dat we pas op de helft waren. Dus dat was even een verrassing maar niet erg natuurlijk!

Toen een tuktuk naar het hotel gepakt. De bestuurder was nogal lomp en haastig en reed bijna de mensen van hun sokken af. Toen het verkeer niet snel genoeg ging reed hij over de stoep (waar gewoon mensen liepen). Dus het was nogal een dollemans rit. Toen de steile berg op waar uiteindelijk ons hotel stond. De tuktuk kwam de berg amper op en het leek alsof we bijna achteruit gingen. Toen sloeg hij een weg in waar duidelijk een bordje voor stond met "road closed". Dus op gegeven moment konden we inderdaad niet meer verder rijden omdat er een grote graafmachine op de weg stond. Vanaf dat punt moesten we lopen. Gelukkig was het maar een klein stukje.

Het hotel was erg schoon en netjes. Het had een prachtig uitzicht over Kandy.
Toen Lynn en Dirkje er ook waren zijn we Kandy in gegaan.
Als eerste naar de Botanic Royal Gardens. Een soort van heel groot park.
We vonden het erg mooi en we hebben veel van de natuur kunnen zien. We zagen er ook nog aapjes die erg dichtbij kwamen, ze waren niet bang voor mensen.
Veel mooie bomen en rare planten later stonden we weer buiten.

Vervolgens zijn we naar "The Temple of Toath" geweest. Dé tempel met het gouden dak, zo zouden de inwoners zeggen. Het was een mooie tempel, maar het gouden dak stelde niet zo veel voor.
Wel was het mooi om de mensen massaal te zien bidden aan de zijkanten van de bovenverdieping. Ook kochten ze bloemen om daar achter te laten als soort van geschenk of bedankje.

De rest van de dag zijn we nog naar een winkelcentrum geweest. Het was een erg groot winkelcentrum dus we konden ons daar wel even vermaken. Ook vonden we eindelijk wat souvenirs.

Je werd in Kandy wel helemaal gestoord van alle verkooplui die je allemaal stuk voor stuk hun winkel in proberen te praten. Nergens kon je lekker rustig lopen er kwam altijd iemand achter je aan die dan weer iets van je moest. Zelfs als je gewoon langs liep kwamen de mensen vragen of je een tuktuk nodig had.. NEEEEE, get lost!! zo irritant.

De tweede dag in Kandy zijn we naar de Kandy market geweest. Een overdekte markt waar je specerijen kunt kopen op de begane grond en op de eerste verdieping vind je textiel en dergelijken. Het was gezellig maar weer heel irritant dat je niet gewoon kon lopen zonder aangesproken te worden.

Na de markt zijn we een rondje om het Kandy meer gaan lopen. We kwamen allerlei dieren tegen. Toen we een groep Japanners zagen staan die allemaal de andere kant op keken dan naar het meer dachten we 'waar kijken ze naar'. Al gauw hadden we het in de gaten. De boom waar we bijna onderstonden zal bomvol met vleermuizen! IEEEUWW... echt het waren er enorm veel. Heel bijzonder om te zien maar ik wilde er niet te lang blijven staan :P

Smiddags moesten we met de trein weer terug zodat we optijd weer thuis waren.
Helaas moesten we 3e klasse tickets kopen omdat de rest al uitverkocht waren.
We hebben de hele rit moeten staan, 3 uur lang. We zijn op gegeven moment maar gewoon op de grond gaan zitten omdat het zo lang duurde.

Het was een erg leuk weekend. Kandy is een erg gezellig plaatsje en de treinreis (de heenreis dan) was zeker de moeite waard.

Tot snel!

• 01 December 2015 - 14:31

Jan:

Hallo Margo.

Wat een prachtige tijd heb je tot nu toe daar zeg.
    Mijn collega volgt jullie op de voet en die vertelde mij dat "The temple of thoath"niet alleen een bezienswaardigheid is van het goude dak, maar er staat ook een gouden tand van boedha in die
    tempel,en in augustus wordt die altijd op een olifant gebonden,en dat betekend dat die olifant een
    beschermd dier is en mag je hem niets in de weg leggen.
    Waren die vleermuizen geen vliegende honden? Ze hebben een honden snuit.
    Ook leuk dat er twee meisjes bij zijn gekomen en dat je zo je levens ervaringen kunt uitwisselen.
    O ja er ligt hier nog geen sneeuw Margo maar het regent hier en het waait ontzettend,
    ook dat vind Dikkie wel fijn, maar zo gauw als er sneeuw ligt maken we een filmpje van Dikkie.
    Nou ik kijk al weer uit naar je volgend verslag veel plezier daar!!
    Groetjes Papa en een poot van Dikkie.